Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

UTERUS DIDELPHYS / TWIN VAGINA


Hazel Jones, 27 tahun berasal dari UK mendedahkan yang dia mempunyai dua faraj (vagina). Pekara ini jarang ditemui. Dalam bidang perubatan ia dikenali sebagai uterus didelphys, atau secara amnya mempunyai uterus berganda.


Ini bermaksud kondisi wanita ini mempunyai dua rahim yang berasingan, dua serviks dan dua faraj. Ia berlaku apabila sebuah tembok di antara dua tiub yang membentuk rahim gagal untuk memecahkan semasa tumbesaran, meninggalkan dua saluran dalaman.

Hazel mula mengetahui masalah ini pada umur 14 tahun masa mula-mula dia datang haid. Dia mengalami haid yang banyak .Ini kerana dia mempunyai dua rahim.Dia mula mengambil serius dalam masalah ini bila boyfriend dia mendapati sesuatu yang pelik pada ehem-ehemnye.. nampaknya dia sudah kehilangan dara bukan sekali.. tetapi dua kali..

Hazel juga harus berhati-hati jika ingin mengandung. Ini boleh mengakibatkan luka dalaman yang teruk pada rahim yang satu lagi. Doktor menasihatkannya supaya melakukan pembedahan, tetapi dia menolaknya.

Walaubagaimanapun Hazel sangat berbangga dengan keadaannya itu. Dia tidak kisah untuk menunjukkan ehem-ehemnya kepada mana-mana wanita yang ingin melihatnya.


No comments:

Post a Comment