Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PADAH AKIBAT SAMUN WARGA EMAS


Seorang lelaki warga emas yang bertindak berani mengejar dua pemuda yang meragutnya di Jalan Parlimen di sini membuahkan hasil apabila kedua-dua suspek itu dapat diberkas semalam.

Kejadian pada pukul 4.30 pagi itu dikatakan berlaku ketika mangsa yang memandu kereta Honda Accord tiba-tiba dihampiri sebuah motosikal dinaiki dua lelaki terbabit di Jalan Parlimen di sini.

"Dua lelaki itu meminta mangsa yang berusia 64 tahun memberhentikan keretanya kononnya warga emas itu telah melanggar motosikal ditunggangi mereka.

"Mangsa memberhentikan kereta dan mangsa mendapati motosikal tersebut ada kesan rosak di bahagian tengah tetapi dua pemuda itu tidak cedera," kata Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan.

Belum sempat mangsa berkata-kata, kedua-dua lelaki itu merampas telefon bimbit dan wang tunai RM30 milik mangsa sebelum melarikan diri.

Zakaria berkata, mangsa yang tidak berpuas hati mengejar suspek yang menghala ke Jalan Ipoh di sini.

"Ketika sampai di depan Hotel Dynasty, mangsa melanggar motosikal suspek menyebabkan kedua-dua pemuda itu terjatuh," kata beliau.

Kedua-dua suspek yang berang dengan mangsa kemudian bangun dan memecahkan cermin depan dan belakang kereta mangsa menggunakan topi keledar.

Menurut beliau, polis yang dimaklumkan mengenai kejadian itu kemudian dapat memberkas kedua-dua suspek tersebut yang berusia 32 dan 42 tahun.

Kedua-dua suspek yang berasal dari Ampang dan Batu Caves, Selangor itu tidak memiliki rekod jenayah.

Kata Zakaria, pemeriksaan awal polis mendapati motosikal yang digunakan suspek adalah kenderaan curi.

Kedua-dua suspek kini ditahan reman sehingga Khamis ini bagi membantu siasatan.

Terdahulu Zakaria bersama warga Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul mengadakan ibadah korban di IPD itu.

Dalam majlis itu, sebanyak enam ekor lembu disembelih dan diagihkan kepada kira-kira 150 anggota dan pegawai IPD Sentul.

No comments:

Post a Comment