Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGAWAL PERIBADI AHLI PERNIAGAAN

SUBANG JAYA: Dua penyamun cedera di perut selepas ditembak pengawal peribadi seorang ahli perniagaan bergelar ‘Datuk’, manakala empat rakan mereka dapat melarikan diri dalam kejadian cubaan samun di USJ 1, semalam.

Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, ahli perniagaan berkenaan berusia 48 tahun terbabit diumpan dua suspek untuk menaiki lori sambil ditemani adik lelakinya serta seorang pengawal peribadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Superintendan Tan Ah Chua ketika dihubungi berkata, dua suspek terbabit hanya menyamar penjual barangan lusuh untuk menyamun ahli perniagaan berkenaan.

“Seorang daripada suspek meminta ahli perniagaan itu menunjukkan wang dan sebaik dia mengeluarkan wang RM200,000, tiba-tiba sebuah Proton Iswara Aeroback meluru ke arahnya.

“Tiga lelaki keluar dari kenderaan itu lalu menyerang ahli perniagaan berkenaan dan pengawal peribadinya menggunakan parang dan kapak.

“Bagaimanapun, pengawal peribadi ahli perniagaan itu yang bersenjatakan pistol sempat melepaskan tembakan ke arah semua suspek hingga mencederakan dua daripada mereka, manakala empat lagi dapat melarikan diri menaiki dua kenderaan berasingan,” katanya.

Menurutnya, kedua-dua suspek berusia 32 tahun yang cedera di perut akibat terkena tembakan itu dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk rawatan lanjut.

Pengawal peribadi itu turut cedera di lengan kiri dan paha kanan akibat ditetak dalam kejadian itu.

“Kira-kira sejam selepas kejadian, polis berjaya menahan tiga lagi suspek di kawasan berhampiran,” katanya.

P/S : Sini

No comments:

Post a Comment